برخلاف آنچه تصور میشه بالا بردن عدد اکتان بنزین بمنظور کاهش احتراق پذیری سوخت صورت میگیره نه بالا بردن کیفیت سوخت.

لازمه همواره به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید : (عدد اکتان رو در شرایط استاندارد آزمایشگاهی درشرایط هم سطح دریا اندازه گیری میکنند)

1-     در سطح تراز دریا عدد اکتان سوخت کمترین حالت و پدیده ناک در کنار دریا با بیشترین مقدار اتفاق میفته و باید در کنار دریا از سوخت با اکتان بالاتر برای حفاظت از موتور خودرو استفاده کرد .

2-     با افزایش ارتفاع عدد اکتان سوخت بهبود و پدیده ناک کاهش پیدا میکنه .

3-     با کاهش دمای محیط عدد اکتان بهبود پیدا میکنه و ناک کمتر اتفاق میفته .

4-     با افزایش رطوبت نسبی هوا هم عدد اکتان سوخت بهبود پیدا میکنه و پدیده ناک کمتر میشه .

در موتور خودروها با استفاده از سنسوری به نام Knock Sensor مشکل ناک تا حدودی تشخیص داده میشه یعنی در صورت استفاده از بنزینی با اکتان پایین تر از حد لازم یا کاهش ارتفاع ، افزایش دما و یا کاهش رطوبت، ecu خودرو با ریتارد کردن زمان جرقه زنی برای رفع مشکل تلاش می‌کنه،

اما این امر قطعا در دراز مدت باعث کاهش شتاب خودرو و ایجاد آلودگی بیشتر (رسوب دوده درون سیلندر و اگزوز) و روشن شدن چراغ هشدار آلایندگی موتور و استهلاک سریعتر قطعات موتور خواهد شد .

در سه حالت خصوصا به مالکین خودروهای مجهز به توربوشارژ توصیه میکنم با وجود برخی مسائل اما حتما از اکتان بوستر استفاده کنید

 

1- در کنار دریا

2-در مناطق گرمسیر

3-در هنگام عدم دسترسی به سوخت با کیفیت

 

در انتخاب اکتان بوستر مناسب دقت کنید چون هیچ گرونی بی حکمت نیست و هیچ ارزونی بی علت نیست .

چند نکته در خصوص عدد اکتان بنزین و پدیده ناک

معنی دو اصطلاح مهم آوانس و ریتارد در موتورهای بنزین سوز

روش تشخیص سلامت شمع spark plug

اکتان ,سوخت ,عدد ,کاهش ,دریا ,استفاده ,عدد اکتان ,کنار دریا ,در کنار ,پدیده ناک ,و پدیده

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بررسی باتری گوشی ها تراشکاری خانه های هوشمند منتظر آشنا دانشنامه تولید کننده اسانس های گیاهی | طبیب دارو اعصاب kaardun یا وتر الموتور باربری و اتوبار استان تهران