ممکنه شنیده باشید که برخی از شرکتها درتبلیغاتشون اعلام میکنن که نیازی به تعویض روغن گیربکس در تمام عمروسیله نقلیه وجود نداره !!!

اما شما هرگز باورنکنید . هر نوع روغن روانکارهرچقدر هم با کیفیت باشه به مرور و تحت تاثیر عواملی همچون دما و فشار بالا وآلوده شدن با ذرات معلق داخل جعبه دنده تغییر ماهیت میده و از خاصیت روانکاری اون کاسته میشه . خصوصا چون درگیربکس های اتومات فرایند انتقال نیرو و تغییر دنده همگی با فشار روغن جریان یافته بین قطعات و وشیرهای روغنی انجام میشه سلامت عملکرد گیربکس و انتقال نیروی موتور به گیربکس مستقیما به سلامت روغن موجود در جعبه دنده و تورک کانورتر بستگی داره.

عدم تعویض بموقع روغن بمعنی کاهش عمر گیربکس و به مرور مشاهده نقص در عملکرد تعویض دنده ها بدلیل مستهلاک شدن قطعات خواهد بود .

تعویض روغن گیربکسهای دستی ساده تر و شامل تخلیه گیربکس و پر کردن اون با 2 لیتر روغن هر 30000 تا 40000 کیلومتر یکبار خواهد بود .

تعویض روغن گیربکسهای اتومات پیچیده تر و شامل تخلیه مرحله به مرحله روغن کارتر گیربکس و روغن داخل خود گیربکس و روغن داخل تورک کانورتر با دستگاه مجهز به پمپ روغن یا توسط مکانیک ورزیده است . این فرایند تخلیه و پر کردن شامل 6.7 لیتر روغن موجود در همه قطعات و جایگزینی اون با همین مقدار روغنه که البته بدلیل عدم امکان تخلیه مستقیم تورک کانورتر و خودگیربکس مقدار روغنی که برای شستشو و تخلیه وجایگزین کردن روغن کثیف داخل قطعات داخلی مصرف میشه چیزی در حدود 12 تا 14 لیتر خواهد بود . روغن گیربکسهای اتومات در بهترین شرایط باید حداکثر هر 80000 کیلومتر تعویض بشه که البته توصیه سایک موتور برای ام جی 360 عدد 40000 کیلومتر است .

چند نکته در خصوص عدد اکتان بنزین و پدیده ناک

معنی دو اصطلاح مهم آوانس و ریتارد در موتورهای بنزین سوز

روش تشخیص سلامت شمع spark plug

روغن ,گیربکس ,تعویض ,تخلیه ,قطعات ,داخل ,گیربکس و ,تعویض روغن ,تورک کانورتر ,خواهد بود ,روغن گیربکسهای ,روغن گیربکسهای اتومات

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ازمهین آباد Dragon MD روزانه های یک مادر تارنمای الجمعه دنیای انیمه دانلود فایل های دانشجویی روحِ شناورِ غیرِسرگردان داروهای طبیعی و مکمل سایت مطالب گوناگون و جالب اوکی شاپ بلاگ